Pagina's

31 december 2017

67 tot 69 bericht: 2017 Laat u zien!


67 bericht: Oei het is al 2017 eind februari! Nee 't is al april! En mei bijna ten einde!

En wat is er voor de rest nog gebeurd in dit laatste half jaar?

Visum

In december 2016 dienden Philip en ik onze aanvraag in om een nieuw visum te krijgen voor de volgende 3 jaar. Vanaf mei waren we alweer de nodige documenten aan't verzamelen: contract, toelating van de orde Zuid-Afrika, diploma's, vliegtickets, bewijzen van de bank, gecertificeerde kopieën van paspoorten, rijbewijzen, bewijs van samenwonen, bewijs van woonst, bewijs van goed gedrag en zeden in Zuid - Afrika...
We hadden alles zeer goed voorbereid en in februari hebben we het dan ook gekregen.
We mogen blijven tot februari 2020. Hopelijk kunnen we tegen dan permanent resident worden.

België 
In maart waren we een weekje in België om onze familie en vrienden te zien, om de kinderen en leerkrachten te steunen en te bedanken voor de sponsortocht en vooral om wat tijd door te brengen met de kleinzoon Corentin die ondertussen al bijna 5 maanden was en die we nog steeds niet geknuffeld hadden. Groot succes natuurlijk!






Inbraak




2017 04 11 dinsdagnamiddag bracht ik Ruth om 2 uur naar huis. Security guy voor de deur onder de boom! Omdat we ook nog naar de winkel zijn geweest was ik pas anderhalf uur later weer thuis, even voor half 4. Toen zaten er 4!!! security mannen onder de boom lekker te keuvelen. Ik open de voordeur en zie meteen dat de achterdeur wagenwijd open staat. In een flits denk ik dat Philip thuis is en ik roep aan de achterdeur in de tuin; geen antwoord. Ik denk "raar" en draai me om: laptops weg van het bureau, Ipad weg. Ik ga terug naar de voordeur en roep de security mannen. Zij hadden niks gezien.
Er is dus iemand langs het kleine keukenraam naar binnen gekomen nadat hij/zij eerst de inbrekersstaaf had verwijderd! Die staaf hebben we ook niet meer teruggevonden!!!??? In de slaapkamer hebben ze ook nog mijn Canon camera meegenomen en mijn rugzak van de Beuk&Noot collega's gekregen :-((((. Daarna hebben ze de achterdeur met de sleutel geopend om weer buiten te gaan. Pfff heel gedoe met politie en zo.  Daarbij had ik er echt een trauma van hé, ik durfde bijna het huis niet meer uit. Natuurlijk heb ik veel backups, ik werk veel met dropbox maar toch zijn we wel wat foto's kwijt van de laatste maanden. 
Gelukkig kwam mijn broer enkele weken later op bezoek. Hij bracht voor mij al een nieuwe laptop en Ipad mee. Het komt dus wel weer in orde wat het materiaal betreft. Mijn vertrouwen in de mensheid is nog een beetje gedeukt, maar ook dat zal wel weer goedkomen zeker.


Cape Town




2017 Paasweekend: Wegens de inbraak was het een beetje moeilijk ons huis al zo snel te verlaten maar het werd toch een leuk weerzien met Cape Town, Johnny, Etienne en Zenia.









Foto's van ons bezoek in Manguzi zetten we in een volgend bericht.

Groetjes,
Kristel en Philip




68 bericht: BEZOEK


HET BEZOEK VAN BROER KURT MET VRIENDEN GISELE EN ERWIN IN MEI 2017



















Bekijk op Youtube: Vlotjesavontuur






Bekijk het Tembe avontuur op Youtube: Tembe
















69 bericht: Manguzi fotoromanneke


FOTOROMANNEKE




THUIS



van groen moeras naar blauw paradijs (dankie Kristel)




nieuwe bananenoogst !


iets vergeten Jabulani ?

onze tuinman in royal Belgium t-shirt


eindelijk een ananas in zandgrond 🍍



MANGUZI HOSPITAL

Zandile, happy!



Mike, soms is er geen stoel 


employee van de maand (nee, niet van McDonald's)   


AFSCHEIDSWEEKEND dr JACK WATSON
BAYETE ZULU Game Reserve


dokters, kine's, ergo's, diëtisten,
 goe volk in good spirit !








Jeroen : masterchef  + divemaster ++ one of the Manguzi housewives


Fleur : superarts + + one of the Manguzi doctors



BEESTENBOEL







jammer zonder hoorn maar levend








klein echtelijk misverstand?






maar alles kwam weer goe!


















Tot de volgende !...


NIEUWSFLITS 2017
21 mei : Sodwana met Fleur en Jeroen




                                      28 mei : Tiger Lodge Sunday dinner



                                        3 juni : Tembe







                                        3 juli : Een slang op ons terras! Ze at onze huiskikker Oscar op!




                                        3 juli : Ponta met Maria en Guillermo






15 augustus: België Moederdag
Met Jelle en oma naar Yerseke NL



                              18 augustus:  Stef en Philip op trouw van Sam en Sumi


 25 september: Op bezoek bij Maria en Guillermo in Welkom


   18 oktober: prachtige roos in onze tuin


  27 oktober : Greg met Sven en Liesbeth op bezoek







                                              
                                              4 november : Springfestival

                                                Ontbijt bij het zwembad









Games at house18



Dressed-up movie night 




13 november : bloementuin



19 november : Mouth met Jelle en zijn drône






Avond braai






21 november: Rhino ramp in Josini




22 november : Tembe met Jelle



Helaas is driver Tom enkele dagen later plots overleden




26 november : Met Jelle in Ponta






27 november: Storm is geboren




30 november: Met Jelle in St-Lucia



1 december: Richardsbay   Bye bye Jelle


12 december: Storm met muisjes beschuit


16 december: Buckets of LOVE






17 december: de tuin






23 december: Cameleons and Lynn









 Bye Bye 2017




Geen opmerkingen: