Pagina's

09 juni 2016

62 bericht: 2016 Rhino(car) Poaching en fijne dingen.

62 bericht: Rhino(car) Poaching en fijne dingen.


DINSDAG 1 MAART 2016: RHINO(car)  POACHING

Vorig jaar in mei brachten we onze auto naar Larry in Hluhluwe omdat ik ermee een boom had gekust. Raam in honderduizend stukjes. Larry ging toen een nieuwe tweedehandsdeur bestellen en alles weer piekfijn in orde maken tegen dat wij van België terug kwamen. Natuurlijk was de auto niet op tijd klaar en moesten we nog voor een week een auto huren.
Maar oké, geen probleem, 't kwam in orde.. Toen vertelde ik Larry ook van het probleem van onze sloten. Twee van de vier sloten moet je helpen vooraleer de deur open gaat. Larry zei dat hij dat gemakkelijk kon fixen. We moesten onze Rhino nog maar eens een weekje binnenbrengen.
Nu was dat er nog niet van gekomen maar omdat Ilja naar Hluhluwe moest met haar auto (naar Atti, niet naar Larry) bracht ik onze auto maar meteen naar Larry zodat hij bijna 2 weken de tijd had om ten eerste de sloten en ten tweede de achterramen te fixen.
Die waren al sinds juli kapot. Als je ze open deed, gingen ze niet meer terug toe. Jabulani de Manguzi garagist had ze nog niet gemaakt maar had er al voor gezorgd dat ze tenminste niet meer vanzelf open vielen. Larry zei dat hij dat allemaal gemakkelijk kon fixen. Voor ik mijn Rhino daar achterliet waarschuwde ik Larry nog meteen met de werken te starten anders was hij weer niet klaar om hem na Cape Town weer op te halen. NO PROBLEM zei hij!
En hij zou ons bellen mocht er wat zijn.

DONDERDAG 10 MAART 2016:

Philip en ik brengen dus een fijne week door in Cape Town. Onze week loopt op zijn einde.
We hebben nog niets gehoord van Larry. Alles zal dus wel oké zijn? Of misschien toch niet?
Het is de bedoeling dat we zondag de auto weer ophalen. Zal hij wel klaar zijn?
We zullen zelf maar eens bellen.
Larry vertelt ons dat er wat problemen zijn met de sloten maar dat hij ons meteen gaat terug bellen. Oké.
.......
Hij belt niet terug dus!

VRIJDAG 11 MAART 2016:
We bellen Larry nogmaals. De auto gaat niet klaar zijn. Hij zal de oude sloten er weer in steken. Philip zegt:"Niks van, ik heb hem nodig voor werk. Wanneer kan hij klaar zijn?"
"Woensdag" volgens Larry.


DINSDAG 15 MAART 2016:
10.25u: Ik bel Larry. Die zegt dat hij in een noisy area zit en dat hij me in 15 tot 20 minuten zal terug bellen.

????

12.10u.: Ik bel Larry opnieuw zelf. Hij zegt dat hij aan het wachten is op een telefoontje van de slotenman. Hij zal me rond 13u. weer opbellen.

????


16.48u: Ik bel Larry opnieuw. Neemt niet op.
17.00u: Ha! Harry belt terug! Hij zal de sloten toch moeten bestellen. Het kan tot 3 weken duren voor ze geleverd worden. Hij zal de oude sloten er weer insteken en we kunnen hem morgen ophalen. 

WOENSDAG 16 MAART 2016:
08.00u:Ilja en ik vertrekken naar Larry. Terwijl we tanken bel ik hem nog  eens om te vragen of de rhino toch wel zeker kan opgehaald worden. Geen probleem zegt hij, hij staat al klaar!
Larry zegt dat hij zelf in Durban is maar dat er iemand zal zijn om ons verder te helpen. We moeten niks betalen en hij vermeldt ook nog even dat hij op dit moment klaar staat om een slotenwinkel binnen te stappen.

09.27u: Mijn telefoon rinkelt. Ron??? (bediende van Larry) belt om te vragen of we al vertrokken zijn. Ja natuurlijk zijn we al vertrokken! We hebben al 100 km achter de rug! Nog 50 km te gaan.
- O, ja... er is wel een probleem. Ze willen de batterij wat vullen en kunnen de motorkap niet open krijgen. Eén van de gasten heeft het hendeltje en de kabel gebroken toen hij er een paar dagen geleden aan werkte en heeft het niet gemeld! Maar oké, ze zullen blijven proberen om de motorkap open te krijgen. 
WTF! Nu dat weer!

10.00u: Ilja en ik komen aan in Hluhluwe en rijden recht naar de garage. De werkman is nog steeds bezig om het kabeltje te vangen waarmee je de motorkap kan open trekken.
Ongeveer een half uur later, lukt het opeens. De motorkap springt open. Nu moet de batterij nog opgeladen worden. Nog een uur later kunnen we dan eindelijk vertrekken.

De arme Ron is erg beschaamd dat hij de auto aan ons moet meegeven in deze staat.
Hij is totaal niet te spreken over Larry's manier van doen maar daar zijn wij vet mee.

NIETS is er gemaakt! Noch de ramen, noch de sloten! Niks in twee weken!
Integendeel er is nog meer kapot:
1 De hendel en kabel om de motorkap te openen.

2 Er blijft een rood lichtje branden in het dashbord en niemand kan ons vertellen waarvoor het dient.

3 De armleuning en hendel om de linkerdeur dicht te trekken is kapot.


4 De auto is verschrikkelijk vuil, zowel binnen als buiten en er zijn zelfs smeervlekken op de zetels.


OOOO mijn hart doet pijn mijn Rhino in zulke staat terug te vinden. Enfin, we kunnen vertrekken.

We zijn nog niet eens 1 km verder en het rechter achterraam zakt al vanzelf open en is niet meer omhoog te houden. De mannen van Larry hebben er gewoon een stukje karton tussen gestoken om het omhoog te houden.







 We stoppen bij Ilja's garagist Atti. Atti is er niet maar zijn gasten helpen ons verder door er een stukje rubber tussen te steken. Zo kunnen we tenminste fatsoenlijk thuis geraken.
Ze vertellen ons ook dat het lampje alleszins niets met de motor te maken heeft. Oef.

Thuisgekomen rijd ik meteen naar Jabulani om een afspraak te maken. Gelukkig kan die het de volgende dag weer grotendeels fixen. Hij maakt het hendeltje en kabel van de motorkap, het rode lampje, de hendel om de deur dicht te trekken en sluit het raam weer fatsoenlijk.
't Kan nu nog steeds niet open en weer toe maar het kan ook niet meer open vallen.
Simphiwe geeft hem nog een flinke carwash beurt en joepie hij voelt weer aan als mijn oude vertrouwde Rhino. The beast is back!
No way dat Larry nog ooit in zijn buurt komt!



DONDERDAG 17 MAART 2016 : Ik word winnaar op St Patrick's day





VRIJDAG 25 MAART 2016: KLOOF


Het Paasweekend brengen we door in Kloof. We verblijven er in AmmaZulu African Palace en we zijn er ongeveer de enige gasten. Weird!










We gaan een paar keer lekker eten.







We brengen een bezoek aan Pietermaritzburg waar we meteen een paar nieuwe banden op onze auto laten leggen.



En op de bloedhete paasdag wandelen we door de Botanical gardens in Kloof.








MAANDAG 28 MAART die men hier niet Paasmaandag noemt maar Family Day en waarop het toch een publieke feestdag is, rijden we weer naar huis.


ZONDAG 3 APRIL 2016: Jaarmarkt in Westmalle en Bergkermis. Wij een paar uurtjes naar de  olifantenkermis in Tembe.






ZATERDAG 9 APRIL EN ZONDAG 10 APRIL 2016 brengen we door in Ndumo Game Reserve. Ze hebben geen big 5 maar zeker de moeite!


Een sprookjesbos



Giraffen



Mooi landschap met veel vogels


Krokodillen



 Schildpadden

En 's avonds een skottelbraai door onszelf voor onszelf





Groetjes
Kristel en Philip


Geen opmerkingen: